۱۴۰2 : جهش تولید با مشارکت مردم            شعار سازمان جهانی هواشناسی در سال 2024 :«خط مقدم اقدام اقلیمی»            

 

دیدار مدیر کل هواشناسی استان یزد با فرماندار شهرستان یزد

 

دیدار مدیر کل هواشناسی استان یزد با فرماندار شهرستان یزد

.  

 

آقای برهانی مدیر کل هواشناسی استان با آقای رستگاری فرماندار شهر یزد در تاریخ 26/03/98دیدار و گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان یزد، در این دیدار آقای برهانی ضمن تبریک انتصاب آقای رستگاری به عنوان فرماندار جدید شهر یزد، به ارائه خدمات هواشناسی در بخشهای مختلف از جمله کشاورزی، حمل و نقل،ناوبری هوایی و ... اشاره نمودند و با توجه به پیشرفت های حاصل شده در دانش هواشناسی و استفاده از مدل های عددی در شبیه سازی دینامیک جو، ارتقاء دقت و صحت پیش بینی های هواشناسی را به بیش از 90 درصد اعلام نمودند.

مدیر کل هواشناسی استان یزد اعلام نمودند با توجه به برنامه راهبردی سازمان هواشناسی کشور و خودکار سازی ایستگاههای هواشناسی، صحت و دقت برداشت و ثبت داده ها در ایستگاههای هواشناسی افزایش داشته است که این امر می تواند در مدیریت بهتر مخاطرات جوی نیز موثر باشد. در ادامه ایشان با توجه به تنگناهای مالی و اعتبارات محدود هواشناسی استان، خواستار حمایت بیشتر مسئولین استان و شهرستان از هواشناسی استان شدند و با اشاره به این که بیشتر تجهیزات استفاده شده در ایستگاههای خودکار هواشناسی دارای هزینه تامین و نگهداری بالایی می باشند، افزایش اعتبارات هواشناسی استان را ضروری دانستند.

در ادامه آقای رستگاری فرماندار شهرستان یزد ضمن خیر مقدم، از پیگیری امور مربوط به هواشناسی توسط مدیر کل هواشناسی تشکر نمودند و نقش هواشناسی را در توسعه استان مهم ارزیابی نمودند و اعلام داشتند پروژه های اصلی هواشناسی خصوصا تجهیز مرکز پیش بینی استان و همچنین رفع نیازهای ایستگاه فرودگاهی باید به عنوان اولویت های مهم در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری و هماهنگی اداره کل هواشناسی استان و فرمانداری شهرستان این نیازهای برطرف شود و در این راستا فرمانداری شهرستان هرگونه همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

منبع خبر: