۱۴۰2 : جهش تولید با مشارکت مردم            شعار سازمان جهانی هواشناسی در سال 2024 :«خط مقدم اقدام اقلیمی»            

 

برگزاری نشست سه جانبه هواشناسی، حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران استانداری یزد

 

برگزاری نشست سه جانبه هواشناسی، حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران استانداری یزد

.  

 

 

با حضور مدیران کل هواشناسی، حفاظت محیط زیست و مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد نشست مشترکی با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر در پایش و اقدام به موقع حوادث جوی با تاکید بر شرایط آلودگی هوا و طوفان گردو خاک برگزار شد.

در این دیدارآقای برهانی مدیر کل هواشناسی استان ضمن تشریح توانمندی های هواشناسی و قابلیت های آن در ارائه به موقع اطلاعات جوی و پیش بینی های پنج روزه به تفکیک شهرستان، بر آمادگی هواشناسی استان جهت مشارکت فعال در اطلاع رسانی شرایط پایداری و افزایش آلودگی صنعتی و همچنین پیش بینی طوفان گردوخاک  تاکید کرد. در ادامه این جلسه ضمن تاکید مجدد بر آمادگی هر گونه همکاری لازم اعلام داشتند در صورت تامین اعتبار مورد نیاز با تکمیل پروژه خودکارسازی ایستگاه های هواشناسی استان، دسترسی آنلاین و لحظه ای به پارامتر های آب و هوایی در تمام نقاط استان امکان پذیر خواهد شد که نقش بسیار موثری در مدیریت بحران ناشی از هر گونه وقوع عناصر آب و هوایی خواهد داشت.

بر اساس توافق انجام شده در این جلسه مقرر گردید موارد مربوط به رخداد طوفان پس از اعلام هواشناسی به صورت روزانه در سامانه جامع مدیریت بلایا و حوادث کشور ثبت شود. در پایان اعضای حاضر در جلسه از اتاق کنترل مدیریت بحران و مانیتورینگ آن مجموعه بازدید نمودند.

منبع خبر: روابط عمومی اداره کل هواشناسی