۱۴۰2 : جهش تولید با مشارکت مردم            شعار سازمان جهانی هواشناسی در سال 2024 :«خط مقدم اقدام اقلیمی»            

 

دیدار مدیر کل هواشناسی استان با مدیر کل مدیریت بحران استان یزد

 

دیدار مدیر کل هواشناسی استان با مدیر کل مدیریت بحران استان یزد

.  

 

در تاریخ 27/06/98 آقای برهانی مدیر کل هواشناسی استان یزد با آقای شاکری شمسی مدیر کل بحران استان یزد دیدار و راجع به مسائل هواشناسی استان گفتگو نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان یزد در این دیدار آقای برهانی ضمن تشریح وضعیت ایستگاههای هواشناسی و شرایط اقلیمی استان یاد آور شدند در خرد اقلیمهای استان دامنه نوسان بارش سالیانه از کمتر از 50 میلیمتر در مناطق کویری تا بالاتر از 500 میلیمتر در نواحی کوهپایه ای استان را شاهد هستیم که با توجه به این امر گسترش شبکه ایستگاهها و تجهیز ایستگاههای هواشناسی موجود به ادوات خودکار اجتناب ناپذیر است. ایشان افزودند اندازه گیری و ثبت داده های هواشناسی علاوه بر نقش موثری که در توسعه پایدار استان دارد، در مدیریت ریسک و مدیریت بحران پدیده های مخرب جوی مهم و ضروری است. آقای برهانی از تعامل سازنده مدیریت بحران با هواشناسی استان در راستای تحقق برنامه ها تشکر نمودند و اجرای سامانه پایش سرمازدگی و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان استان را یک نمونه موفق از این تعامل دانستند.همچنین در این نشست آقای برهانی از احداث و راه اندازی  دو ایستگاه  خودکار هواشناسی در هفته دولت خبردادند واعلام نمودند تا پایان سال نیز دو ایستگاه دیگر در استان احداث و یا به سیستم خودکار هواشناسی مجهز می شوند. همچنین ایشان اظهار امیدواری کردند با تجهیز مرکز مانیتورینگ پیش بینی استان در سال جاری شاهد ارتقاء کیفیت پیش بینی و ارائه خدمات هواشناسی به مردم استان باشیم.

در این دیدار آقای شاکری شمسی مدیر کل مدیریت بحران استان ضمن قدردانی از اطلاع رسانی به موقع و دقیق اداره کل هواشناسی و همکاری موثر در مدیریت بحران رخ داد  پدیده های جوی خصوصا بارش در فروردین ماه سال جاری، آمادگی خود را جهت حمایت از برنامه های توسعه هواشناسی استان به عنوان یکی از دستگاههای مهم و عضو کمیته مدیریت بحران استان اعلام داشتند.

روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان یزد

منبع خبر: